30 Ekim 2010

Geri mi? İleri mi?




Bir hayalden ibaret olan hayale bu denli nasıl bağlanılır. Kuyunun cümlelerimi sakladığı gibi hayalimin içinde saklanıp dururken kim hangi cüretle beni oradan çıkarmaya çalıştı. Bir görüşe duruşa aldanışlığımın son deminde bir ismin daha üzerini çizmekten başka yapabildiğimiz bir şey kalmadı. İnsanlıktan çıkıp savunmasızlığa yönelmedik diye değimliydi bu terk edilişliğimiz. Hangi bulutun üstünde tükeniyoruz. Davamız beşer değildi umudumuz kırılmadı. Acizliğimizin karşısında hangi görüşü savunduğumuzun ne önemi vardı. Kim içindi  ne içindi. Hani her şey gönüllerin birliği amacındaydı. ,

Sen: solcu. Sağcı irticacı. Bölücü değil insansın…öylemi. Bak irtica savunduk diye insanlıkta terk etti bizi .. tüh.. namaz kıldık diye gericide olduk.. beynimizi de yıkadık kuranla…
Sen çin’i pekin’i Londra’yı Paris’i göremeyince ahlanıp vahlanan ilerici. Bir ‘mim’ harfini  bilmeden gebrmek sana üzücü gelmiyor mu. Özür dilerim!! Sana din ile baskıda yaptım. Şimdi piskolojinde bozulmuştur senin. Tonlarca para verip o beyinsiz beynini toparlamaya gidersin. Cehenneme kadar yolun var. Ateşin bol olsun. Üstünede bir buz banyosu güzel gider. Bak gördün mü bronzlaşmak için yine tonlarca para vermene gerek bırakmadım. Gerici arkadaşın bunu da halletti. Eee ne oldu ne dedi bilgin amca.. indimi çocukluğuna. Boşaltımı dolu olmayan beynini. Adanışlardan kime ne kaldı. Sarkaçlarla çektiniz mi cümlelerinizi kuyudan. Benim başım dik. Ayet taşıyorum ben kafamda. Sen müsterih ol meraklanma eğilmez bu baş kolay kolay. Akif’in mısrasındaki Asım’ın nesliyiz biz… ama nesiliz gerçekten.

Sevgili ilerici arkadaşım. Saçlarını ahenkle dans ettirdiğini zan etmeye devam edebilirsin. Çocukluk anılarını sandığının içinden çıkarıp fitilini çakabilirsin. Senin yapabileceğin ancak bu kadarlıktır. Sen ileri zekanla tozunu bile silemediğin verdiği solgun ışığı  ile gaz lambanla oturduğun günlerinle mutlu yaşa. Nasılsa seni yöneten biri var. Ben elektriğimle canlılığım ve temizliğimle her yerde var olmaya devam ederim.

Gördüğün gibi başörtü takmak yazı yazmayı kalem tutmayı engellemedi. Kalemde tutabiliyorum yazıda yazabiliyorum. İstersen piyanoda çalayım. İstersen seni deli etmek için tespih de çekebilirim karşında . senin gibilerin akıllılığı nedir ki deliliği de ne olsun. Bize sökmezsiniz. Sana masallarınla mutluluklar dilerim. Sen onlarla avunmaya devam et…

Lal Rahe (Esma htpğl)

yazıyı okuyunca kendisinin kim olduğunu anlayacaktır!!!

5 yorum:

  1. ballıııkk nasıl böyle birşey düşünürsün...
    sen zaten ileri bir insansın...
    sana söylermiyim hiç
    kaldıki bizim arkadaşlığımız bu kadar ucuzmu ki böyle aramızda sorun olduğu zaman net ortamıda herkesin içinde belirteyim bunu.... özelimiz var bizim ezelim.. (:

    yok canım arkadaşım bu reelden başka bir kendini bişi zanneden insan musveddesi için yazdım... aslında oda bana yazıyo.. konuşmak yerine böyle bir yol tercih ettm.. baştan mektup yzıyordum baktım postaneye onun için gidip 80 krş vermeye değmiyor... bende net ortamında yazacağımı belirttim. işte yayınlıyorum oda bana mail gönderiyor.

    YanıtlaSil
  2. güzel bi yazı yazmıssınız her kime ise güzel cevaptı..basörtüsü için laf edenlere bu yazıyı kopyalayıp yapıstıracaksın ebleh yüzlerine..artk cevap bile yazmaya ugrasmıyorum o kadar cok ve bos konusuyolarkı..tekrar tesekkurler dua ile...

    YanıtlaSil
  3. beğendiğiniz için teşekkürler.
    ewet birşey bildiklerini sanıyorlar ama din kelimesinin manasını bilmeden dinsizliği savunuyorlar. yada ben karşı değilim ama yanımdada dolanmayın eşarpla gibi çelişkili cümleler sarfedebiliyorlar. bu kadar özentiden çıkamamış kendisininde ne yaptığını bilmeyen insanlar var işte ortalıkta ... rabbim hidayet versin.. siz yine uyarmaya devam edin kardeşim.. ne belli bir gün hidayete vesilenizle eren olur inş.
    selam ve dua ile..

    YanıtlaSil
  4. Esmacım haksızlığa karşı için kıpır kıpır.
    maşaAllah…
    Herkes din uğruna yapabildiğinden geri kalmıyor. Ne güzel.
    Bazıları örtüsüyle, bazıları sesiyle ve bazılarıda senin gibi yazıyla.
    Güzel noktalara değinmişsin şiirinde. Allah’u Teâla şuurlu düşünenlerin sayısını artırsın.
    Düşnüyorumda onların öyle yapması, bizim ancak imanımızı artırıyor değilmi Esma? Mücadele ruhumuz kabarıyor.
    Mücadeleye devam :)

    YanıtlaSil